Nu har du möjlighet att få digital post från Polisen

01 december 2020

Idag (1 december 2020) ansluter sig Polismyndigheten till den myndighetsgemensamma tjänsten för digital post – Mina meddelanden. Det betyder en möjlighet för såväl privatpersoner som företag och organisationer, att få post från polisen digitalt istället för på papper.

I ett första steg rör det kopia på en polisanmälan och brottsofferinformation samt besked om beslut. Detta innebär bland annat att du får posten snabbare och säkrare. 

För den som redan är ansluten till en digital brevlåda kommer posten dit automatiskt från och med idag den 1 december. Det kommer inte längre att skickas papperskopior. I brevlådans inställningar väljer man hur man ska få en avisering om ny post så att man direkt vet när ett nytt meddelande kommit. De som inte har en digital brevlåda samt minderåriga får papperspost till sin folkbokföringsadress. Mottagaren är alltid ansvarig för att läsa sin post oavsett om den är digital eller skickas på papper.

Läs mer på Polisen hemsida där det också finns instruktioner hur du ansluter dig.

Glömt lösenord
Ange användarnamn. Ange lösenord.

Registrera användare

Här kan du som jobbar med försäkring och utredning av brott registrera dig för att ta del av våra extranätssidor. Har du frågor om inloggning och lösenord maila webmaster@larmtjanst.se Extranätssidorna omfattas inte av utgivningsbeviset.

Registrera

Ange din registrerade e-postadress för att få ett nytt lösenord skickat till dig.

Byt ditt lösenord här. Efter lösenordsbytet loggas du in automatiskt.

Du kan även ringa in ditt tips på 020-325 325 Bifogade filer får max uppgå till 15MB. Du kan även klistra en länk till bilderna i tipsfältet